Sunday, December 14, 2008

High blood pressure

High blood pressure

Several clinical studies suggest that diets or supplements rich in omega-3 fatty acids lower blood pressure significantly in individuals with hypertension. An analysis of 17 clinical studies using fish oil supplements found that supplementation with 3 or more grams of fish oil daily can lead to significant reductions in blood pressure in individuals with untreated hypertension.

0 comments:

Post a Comment